تقدیر از دانش آموزان ممتاز فرزندان همکاران دانشگاهی

اعطای «نشان برتر لياقت»ازطرف نيروی دريایی ارتش به هلدينگ پترو برهان

34668 بازدید

هفته جهانی کارآفرینی هر ساله در بازه 18 تا24 نوامبر برابر با 28 آبان تا 4 آذر گرامی داشته می‌شود. این هفته فرصت مغتنمی برای ارزیابی فعالیت‌های کارآفرینانه در گذشته و برنامه‌ریزی برای توسعه کارآفرینی در آینده است. همچنین فعالان کارآفرینی در این هفته با برگزاری نشست‌ها و گردهمائی‌های مختلف، به تسهیم ایده‌ها و تجربیات می‌پردازند. نکته مهم در این نشست‌ها، محوریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است که فرصت بی‌بدیلی برای دانشجویان جهت دانش‌افزایی و توسعه شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌کند. امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، هفته کارآفرینی متفاتی را نسبت به سال‌های گذشته پیش‌رو داریم و بخشی از برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و بخشی دیگر، به سالهای آتی موکول شده است. با این حال، کاسته‌شدن از هیاهوی برنامه‌های این هفته، فرصتی برای پاسخ به این سوال کلیدی است که آموزش عالی کشور چه میزان خود را با موج کارآفرینی در جهان و ایران هماهنگ کرده است و آیا از الزامات و پیش‌بایسته‌های ورود به نسل سوم برخوردار است؟ تامل و پاسخ به این سوال می‌تواند برای دانشگاه شهید بهشتی که بر اساس چشم‌اندازش، خود را دانشگاهی "پیشرو و برخوردار از جایگاه برتر در تولید، آموزش و نشر علم، فناوری و دانش، تأثیر‌گذار در شکل‌دهی آینده، مرجع ممتاز پاسخ‌گویی به نیازهای علمی، آموزشی و پژوهشی و ارایه راه‌حل برای مسایل پیچیده در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، انتخاب اول برترین استعدادها، پرورش دهنده‌ی انسان‌های متدین، خلاق و نوآور، حرفه‌ای و کارآمد و آراسته به ایمان، تقوای الهی و مکارم اخلاق" می‌داند از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا بیشتر استعدادهای برتر نسلهای جدید، دانشگاهی را برمی‌گزینند که به پیشبرد فعالیتهای خلاقانه‌شان کمک کند و در حالت حداقلی، ورود آنها به بازار کار تخصصی را تسهیل نماید.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: